יו"ר ועדת חוקה הגיש בקשה לפסילת הנשיאה חיות

    ישראל רובין No Comments on יו"ר ועדת חוקה הגיש בקשה לפסילת הנשיאה חיות

    אתמול ביקש רוטמן מהייעוץ המשפטי לכנסת, לאפשר לו להיות מיוצג באופן עצמאי בעתירות על מנת להגיש את בקשת הפסילה וכעת הוא מייצג את עצמו בהליך ומבקש לפסול את הנשיאה חיות מלדון בחוק הסבירות. מטעמו של חבר הכנסת רוטמן נמסר: "לאור חומרת התבטאויותיה של הנשיאה חיות והימנעותה מלפסול את עצמה ביוזמתה, ואף בעקבות עתירות שהוגשו בעניין, אין מנוס מהגשת בקשת הפסילה על ידי"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיש לבית המשפט בקשה לפסילת נשיאת בית המשפט השופטת אסתר חיות מהדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, זאת לאור הדברים שנשאה לפני מספר חודשים נגד החקיקה.

    מדובר בבקשה השלישית במספר שמוגשת לפסילת חיות, אך הבקשות הקודמות נדחו לאחר שהוגשו על ידי עותרים עצמאיים שאינם חלק מההליך ואילו רוטמן הוא אחד מהמשיבים לעתירה, להם הזכות לטעון לפסילת שופט.

    יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן פנה אתמול במכתב ליועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק בו הצהיר כי בכוונתו להשמיע טענותיו בפני ההרכב שדן בבית המשפט העליון בעתירות על החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת מאחר ובחלק מהעתירות מופיע חה"כ רוטמן כמשיב עצמאי במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת החוקה.

    ברקע הבקשה, חילוקי דעות והימנעותה של עו"ד אפיק, היועצת המשפטית לכנסת מלהגיש בקשת פסלות כנגד נשיאת העליון אסתר חיות בדרישה שתימנע מלשבת בהרכב הדן עילת הסבירות לאור התבטאויותיה החריפות וחסרות התקדים בנאומה.

    חה"כ רוטמן הדגיש בפני אפיק "אני סמוך ובטוח שבכל הנוגע לייצוג הכנסת ולהצגת הטיעונים בעניין תוקפו של החוק, לרבות תקינותם של ההליכים הפרלמנטריים שהתנהלו בוועדה ובמליאת הכנסת בכל הנוגע לחקיקתו, תייצגי את הכנסת בכישרון ובהצלחה כפי שעשית במקרים רבים בעבר" אולם הבהיר כי כמשיב לעתירות, עומדת לו "הזכות ואף החובה להשמיע את טענותיו בפני בית המשפט".

    במכתב מפרט רוטמן מדוע לדעתו נדרשת הגשת בקשת הפסילה כנגד חיות: "כל מי שקורא את הנאום במכלול יגיע למסקנה הברורה שדעתה של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, "ננעלה" באופן מוחלט. נראה שגם טיעונים לגופו של עניין שיועלו על ידי הצדדים לא יישמעו כלל על ידה, בשל הפקפוק שכבר הפגינה במניעיהם של הטוענים, בטוהר כוונותיהם, ואף בייחוס לתומכי התוכנית לתיקון מערכת המשפט "רוע", כאילו אין מדובר בדיון לגיטימי שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית וכאילו אין סיבה כשרה לתמוך בשינוי, ואין מקום לויכוח אמיתי וכן על עוצמת המעורבות של בית המשפט העליון בפעולותיהן של הרשויות האחרות."

    מטעמו של חבר הכנסת רוטמן נמסר: "לאור חומרת התבטאויותיה של הנשיאה חיות והימנעותה מלפסול את עצמה ביוזמתה, ואף בעקבות עתירות שהוגשו בעניין, אין מנוס מהגשת בקשת הפסילה על ידי".



    0 תגובות